تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/01/24 - 02:02
کد خبر: 466812

آموزش عالی در روزی که گذشت؛

ابلاغ شیوه‌نامه دانشجویان سرآمد تا اوایل ماه آینده / جدیدترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

ابلاغ شیوه‌نامه دانشجویان سرآمد تا اوایل ماه آینده /  جدیدترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

بررسی اخبار امروز شامل جدیدترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد و ابلاغ شیوه‌نامه دانشجویان سرآمد تا اوایل ماه آینده و حذف ادبیات از کنکور چه نتیجه‌ای داشت؟ و ........

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»بررسی اخبار امروز شامل  جدیدترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد و ابلاغ شیوه‌نامه دانشجویان سرآمد تا اوایل ماه آینده و  حذف ادبیات از کنکور چه نتیجه‌ای داشت؟ و ........

 حذف ادبیات از کنکور چه نتیجه‌ای داشت؟

  محمد مفتاحی می‌گوید: دیگر دانش‌آموزان رغبتی به خواندن ادبیات ندارند، ادبیات دارد به سمت نادیده گرفته شدن می‌رود و اهمیتش را از دست می‌دهد.

به گزارش ایسنا، حدود ۱۰ ماه از تصمیم حذف درس‌های عمومی (زبان و ادبیات فارسی، تعلیمات دینی، عربی و زبان انگلیسی) از کنکور سراسری می‌گذرد. در زمان طرح این تصمیم، آن را با شاعران و نویسندگانی که مدرس درس ادبیات هم هستند، در میان گذاشتیم که این موضوع موافقان و مخالفان خود را داشت. حالا با گذشت ۱۰ ماه و نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی و برگزاری مرحله اول کنکور، از این موضوع پرسیده‌ایم که این تصمیم چه تأثیری بر دانش‌آموزان و توجه‌شان به زبان و ادبیات فارسی گذاشته است؟ (جزئیات بیشتر)

 جدیدترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از ۶۲۰ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد.

دکتر علیرضا کریمیان با اشاره به اینکه ثبت‌نام از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۶۲۰ هزار داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده‌اند و داوطلبان تا روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه می‌توانند نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: داوطلبانی نیز که قبلاً ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تا این تاریخ نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام نمایند.(جزئیات بیشتر)

ابلاغ شیوه‌نامه دانشجویان سرآمد تا اوایل ماه آینده

 رییس سازمان امور دانشجویان از ابلاغ شیوه نامه دانشجویان سرآمد تا اوایل اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: بر این اساس دانشجویانی که سطح آنها از جهت‌هایی نظیر علمی، فناوری، فرهنگی و غیره بالاتر است مورد حمایت‌های بیشتری قرار خواهند گرفت.

 هاشم داداش پور  ضمن بیان این مطلب به جزئیات شیوه نامه انتخاب دانشجوی سرآمد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشاره کرد و اظهار کرد: کار تدوین این آیین نامه از اسفند ماه گذشته در سازمان امور دانشجویان آغاز شده و قرار شد درصدی از دانشجویان را مورد حمایت بیشتر قرار بدهیم..(جزئیات بیشتر)

 جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی خطاب به بذرپاش: با تفکر انقلابی مشکل کمبود مسکن را حل کنید

 جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی پیرامون مسکن تاکید کردند: آقای وزیر؛ از اشتباهات گذشته باید درس گرفت و این بار با فکر انقلابی بحران مسکن را حل کنید.  ما نیز در تلاشیم در دو سال آینده وعده دولت برای ساخت 4 میلیون مسکن محقق شود و برای پیشبرد آن از هیچ تلاشی در ماه های آینده فروگذار نخواهیم بود.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وزیر محترم راه و شهرسازی
آقای مهندس بذرپاش(جزئیات بیشتر)

فعال دانشجویی: مجلس با تصویب لایحه ارتقای امنیت زنان قدم بزرگی در راستای حمایت از بانوان برداشت

 زهرا رمل محمره عضو کارگروه زنان بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا( س) در گفتگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به لایحه ارتقای امنیت زنان گفت: در آغاز هفته سوم فروردین ماه، بهارستان لایحه ای را تصویب کرد که تقریبا ده سالی است در رفت و آمد قانون گذاران بود، این لایحه در پاسخ به مطالبه رهبر انقلاب در سومین نشست  اندیشه های راهبردی که در دی ماه ۱۳۹۰ برگزار شده بود توسط دولت دهم طراحی شد و در نهایت در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ یک فوریت آن در صحن مجلس به تصویب رسید.(جزئیات بیشتر)

قابلیت‌های جدید نرم‌افزار رتبه‌بندی معلمان

 رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تشکر از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات،  اظهار کرد: اجرایی نشدن رتبه‌بندی در دولت گذشته بیشتر از آنکه به دلیل مسائل مالی بوده باشد به دلیل مشکلات فنی و اجرایی آن بود، زیرا رتبه‌بندی کار فوق‌العاده پیچیده پردامنه و متنوعی بوده است و تیم جوان آموزش‌وپرورش در این دولت شجاعت کافی برای ورود به این طرح را داشت.

 سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ابعاد رتبه‌بندی گفت: ۹۴۰ هزار معلم تقاضای رتبه کرده بودند که پرونده ۹۳۳ هزار نفر موردبررسی قرار گرفت، ۵۹ میلیون سند در سامانه قرار گرفت که این سامانه ظرف ۳/۵ ماه ساخته شد و این ۵۹ میلیون سند در ۱۵ تا ۲۰ پنجره گردش کار انجام داد که این گردش کار حجم کار را به‌یک‌باره چندین برابر کرد. در طول رتبه‌بندی ۲۰ میلیون حکم صادرشده است.(جزئیات بیشتر)

امکان خروج دانشجویان از کشور بدون وثیقه فراهم شد

 دکتر کاظم قهرمان‌زاده رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت نوشت: «با عنایت به استعلام برخی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور مبنی بر رایگان کردن وثیقه خروج از کشور دانشجویان جهت سفر به عتبات عالیات، به پیوست نامه شماره ۶۰۰/۵۰۷۵۲/د مورخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارسال می‌شود.(جزئیات بیشتر)

نامه بسیج دانشجویی خطاب به ریاست دانشگاه صنعتی شریف پیرامون پرونده آتش‌سوزی

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی ایراد یک نامه خطاب به ریاست دانشگاه پیرامون پرونده آتش‌سوزی دفتر بسیج دانشجویی از عدم اطلاع‌رسانی مسیر طی شده و مشخص نشدن عاملان این اقدام گلایه کردند.

متن نامه بسیج دانشجویی به ریاست دانشگاه صنعتی شریف پیرامون پرونده آتش‌سوزی دفتر بسیج دانشجویی به شرح ذیل می باشد:

هو الحکیم

جناب آقای دکتر جلیلی
ریاست محترم دانشگاه صنعتی شریف(جزئیات بیشتر)

نحوه نوبت‌گیری برای سنجش سلامت نوآموزان برای پشتیبانی و پاسخ سوالات خود با این شماره‌ها تماس بگیرید

برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، همه‌ساله به‌منظور شناسایی و مداخلات بهنگام طلایی اجرا می‌شود و تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.  

قرار گرفتن دانش آموزان در فرایند غربالگری و سنجش سلامت به منظور کسب شناخت دقیق از ویژگی‌های استعدادی، توانایی‌ها، ظرفیت‌ها، نیازها و مشکلاتی که ممکن است در طول دوران تحصیل با آن مواجه شوند، امری ضروری است. سنجش سلامت می‌تواند نیمرخ دقیقی از ویژگی‌های استعدادی دانش‌آموزان ارائه دهد و آنها را برای ورود به آموزشی باکیفیت آماده کند.  از این منظر مداخله بهنگام در سنین طلایی که اوان کودکی است اهمیت پیدا می‌کند و در صورت وجود هرگونه اختلال یا مشکل، امر شناسایی و مداخله انجام می‌شود تا نوآموزان از سطح آمادگی بالاتری برخوردار و وارد نظام آموزشی شوند.(جزئیات بیشتر)

ثبت‌نام بیش از ۷۰۰ هزار نفر در کنکور

علیرضا کریمیان مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام داوطلبان برای شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از پانزدهم فروردین ماه آغاز شده بود و با درنظر گرفتن مهلت تمدید شده در روز ۲۴ فروردین ماه به پایان می‌رسد.(جزئیات بیشتر)

امشب؛ دفترچه راهنمای آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی منتشر می‌شود

 احمد عبدی‌پور مدیر مرکز آزمون جهاددانشگاهی از برگزاری دهمین دوره امتحان استخدامی دستگاه‌های اجرایی توسط جهاددانشگاهی در خرداد ماه سال جاری خبر داد.

عبدی‌پور گفت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام دهمین آزمون دستگاه‌های اجرایی کشور، ساعت ۲۱ امشب، ۲۲ فروردین ماه از طریق سایت مرکز آزمون جهاددانشگاهی https://hrtc.ir/ منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز ۱۵ دستگاه اجرایی (وزارتخانه‌ها، سازمان‌ و شرکت‌ دولتی) برگزار می‌شود، تصریح کرد: فرایند ۱۳ روزه ثبت‌نام از امروز، سه‌شنبه ۲۲ فروردین آغاز می‌شود و روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.(جزئیات بیشتر)

 آخرین جزئیات رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان

 رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در رابطه با ایجاد دسترسی لازم برای بارگذاری مدارک تکمیلی معلمان در سامانه رتبه‌بندی، اظهار کرد: از همه معلمان درخواست می‌شود تا درخصوص بازشدن امکان بارگذاری مدارک تکمیلی صبور باشند.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم توسعه نرم‌افزاری در سامانه وزارت آموزش و پرورش برای انجام این کار، موضوع با قید فوریت در دستور کار قرار گرفته است و به محض آماده‌سازی سامانه، اطلاع‌رسانی های لازم انجام خواهد شد؛ انجام چنین کاری تصمیمی بود که از سوی هیأت ممیزه گرفته شده و ان‌شاءالله رضایت معلمان را در پی خواهد داشت.(جزئیات بیشتر)

وزارت آموزش و پرورش دستگاه‌ فعال در پاسخگویی معرفی شد

دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد؛ با توجه به بررسی‌ها و ارزیابی‌های به عمل آمده در اداره کل رصد و پایش دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت از عملکرد پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به انتقادات و شبهات رسانه ای طی سال ۱۴۰۱، وزارت آموزش و پرورش با ۹۱ نقد و ۸۷ درصد پاسخ گویی به عنوان یکی از دستگاه های فعال در حوزه پاسخگویی انتخاب شد.(جزئیات بیشتر)

ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی آغاز شد

همزمان با انتشار دفترچه راهنما، ثبت‌نام برای شرکت در دهمین آزمون استخدامی کشور برای جذب نیرو در بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی آغاز شد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام دهمین آزمون دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر شد. این آزمون به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی (وزارتخانه‌ها، سازمان‌ و شرکت‌ دولتی) برگزار می‌شود.

فرایند ثبت نام برای شرکت در دهمین آزمون استخدامی کشور برای جذب نیرو در بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی ۱۴۰۲ از طریق وبگاه مرکز آزمون جهاددانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir آغاز شد و روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.(جزئیات بیشتر)

آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

دفترچه راهنمای ثبت‌نام دهمین آزمون دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر شد. این آزمون به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی (وزارتخانه‌ها، سازمان‌ و شرکت‌ دولتی) برگزار می‌شود.

فرایند ثبت نام برای شرکت در دهمین آزمون استخدامی کشور برای جذب نیرو در بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی ۱۴۰۲ از طریق وبگاه مرکز آزمون جهاددانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir آغاز شد و روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.(جزئیات بیشتر)

 شرایط داوطلبان انتخابات شورای صنفی دانشگاه شریف اعلام شد

زمان اعلام داوطلبی برای انتخابات شورای صنفی دانشجویان شریف از ۱۹ فروردین آغاز شده و تا آخر وقت امروز چهارشنبه ۲۳ فروردین ادامه دارد.(جزئیات بیشتر)

دفترچه راهنمای آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی امشب منتشر می‌شود

وی با بیان اینکه این آزمون به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز ۱۵ دستگاه اجرایی (وزارتخانه‌ها، سازمان‌ و شرکت‌ دولتی) برگزار می‌شود، تصریح کرد: فرایند ۱۳ روزه ثبت‌نام از امروز، سه‌شنبه ۲۲ فروردین آغاز می‌شود و روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.(جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاپیتان تیم ملی فوتسال: ما می‌توانیم سورپرایز جام جهانی باشیم
پرسپولیس بدون ۲ بازیکن تمرین کرد
برنامه اردوی تیم ملی در فیفادی خرداد مشخص شد
تونسی‌ها سفیر ایتالیا را از نمایشگاه کتابشان بیرون کردند
کدام داروها ارز ترجیحی می‌گیرند؟
وزیر علوم در اجتماع دانشجویان: دنیای سلطه و استکبار حق طلبی دانشجویان را بر نمی‌تابد
رئیسی: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است
بورل: تقسیم اراضی تنها راه جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی است
فرانسه: تشدید درگیری میان حزب‌الله و اسرائیل به نفع هیچ کسی نیست
موج همبستگی با فلسطین از پاریس و لندن تا ژنو، وین و برلین
صادرات فرش دستباف ایران به ۴۰ میلیون دلار رسید
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون اقتصادی ایران و عراق
تامین ۴.۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری
واکنش رئیس پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها
برنامه امسال تولید ۱۰۰ میلیون تن محصول پتروشیمی است
دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند
اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را که از دست داد؛ قدم بعدی چیست؟
تمرکز اعتراضات جهانی علیه اسراییل؛ دستاوردی برای مردم فلسطین
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top